امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403

نشست دستگاه های عضو شورای تامین مسکن در فرمانداری ایوان

تاریخ ارسال : 1402/06/25 16:37 نویسنده : مدیریت

 

 

 

 

 

 

 

با پیگیری و تلاش ریاست محترم سازمان در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز جلسه ای در محل سالن جلسات فرمانداری ایوان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی در این جلسه که تمامی دستگاه های اجرایی عضوشورای تامین مسکن شهرستان ،  از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، راه و شهرسازی، دادگستری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، شورای شهر و... شرکت داشتند،پس از بحث و بررسی مشکلات موجود درخصوص ساخت و ساز غیر مجاز  در سطح شهرستان ایوان ،به پیشنهاد سازمان نظام مهندسی ساختمان وبه جهت  جلوگیری از هر گونه تخلف احتمالی مستند به ماده 30و 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تمامی پروژه های شهرستان از طریق شهردارهای مربوطه به سازمان نظام مهندسی ساختمان ارجاع شود.

 رسول مرادبیگی گفت: به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و مقابله با تخلفات ساختمان مقرر گردید سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن نظارت مستمر بر پروژه های سطح شهرستان گزارشات مهندسین را به شهرداری ارسال و شهرداری مطابق بندهای 2-6-2و2-6-3مبحث دوم مقررات ملی ساختمان از هر گونه فعالیت خلاف جلوگیری به عمل آورد .

وی تاکید کرد:با توجه به این موضوع که  در شهرستان ایوان بالغ بر ۹۰درصد ساخت و ساز ها از کانال نظام مهندسی عبور نمی کند و مالکین بدون پروانه اقدام به ساخت بنا نموده و شهرداری نیز بدون توجه به استحکام بنا ، پس از بررسی در ماده صد اقدام به صدور پایان کار می نماید ،مصوب شد مطابق ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان  و بند 2-8-1مبحث دوم مقررات ملی  ساختمان اداره کل راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالیه فعالیت خود را  در شهرستان ایوان فعال نماید و در صورت ارجاع پرونده به کمیسیون ماده صد شهرداری می بایست ابتدا استعلامات لازم از سازمان نظام مهندسی و ارجاع کار به طراحان و ناظران صلاحیت دار به جهت تهیه وبررسی وضع  موجود ،وسپس ارجاع به ماده ۲۷ به جهت بررسی تبصره ۴ ماده صد شهرداری اقدام گردد.

مرادبیگی  افزود:در پایان نیز مقرر شد که شهرداری با هماهنگی با سازمان نظام مهندسی نسبت به تهیه و نصب بنر به جهت اطلاع رسانی در خصوص عدم صدور پایان کار در ساختمانهای که فاقد پروانه ساختمانی و طراح و ناظر صلاحیت دار می باشند اقدام نماید.