امروز یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403

دیدار رئیس سازمان و اعضای هیئت مدیره با شهرداری ها

تاریخ ارسال : 1402/06/21 22:07 نویسنده : مدیریت

 

دیدار رئیس سازمان و اعضای هیئت مدیره با شهرداری ها

📝به گزارش روابط عمومی با پیگیری ریاست سازمان نظام مهندسی به جهت هم اندیشی و بررسی پیشنهاد سازمان نظام مهندسی و ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز با حضور شهردار و مسولین در سالن جلسات شهرداری تشکیل شد.

🔸مهندس مظفری ضمن خوشامدگویی به مهمانان و ابراز خوشحالی از برگزاری جلسات هدفمند جهت همکاری با سازمان نظام مهندسی اعلام آمادگی نمود و خواستار تعامل و همکاری بیشتر تا رسیدن به نتیجه مطلوب و جلوگیری حداکثری از ساخت و ساز غیر مجاز و تخلفات سازمانی شد.
🔸مهندس مرادبیگی ضمن تشکر از مهندس مظفری شهردار محترم و مهندس میرزاده برای هماهنگی این هم اندیشی ،بعد از طرح مسائل و موانع موجود در زمینه اجرای نقشه های غیر مصوب و حفظ زیبایی سیمای شهری با در نظر گرفتن سرانه ی فضای سبز، پیشنهادات خود را به صورت زیر عنوان کرد و در پایان جلسه در قالب صورت‌جلسه مصوب گردید.
۱_درخصوص صدور پروانه ،چند مرحله ای بودن و نحوه صدور آن به این صورت عنوان گردید:برای حذف نقشه ی دوم،ابتدا  پیش پروانه ساختمانی تا مرحله  فونداسیون و بعد از اجرای کامل آن صدور پروانه اصلی صورت گیرد و  ساختمان هایی که  دارای مصوبه ماده پنج هستند بعد از اجرایی  شدن مصوبه ماده ۵ پروانه اصلی صادر گردد.
۲_مقرر گردید به منظور جلوگیری از اتلاف  هزینه و زمان و حذف روند کاغذی ناظرین محترم،سروری توسط سازمان تهیه شود که ناظرین گزارشات خود را بصورت الکترونیکی به شهرداری ارسال کنند و
تا زمان تهیه این نرم افزار به صورت کامل و جامع توسط سازمان نظام مهندسی ،از نرم افزار موجود در شهرداری استفاده گردد.
۳_مقرر گردید به جهت جلوگیری و حذف واسطه ها،
 بالا رفتن کیفی خدمات، نحوه ارجاع دستور نقشه ها از شهرداری و ارسال  به صورت سیستمی باشد تا اصل رقابت پذیری به جهت خدمات طراحی ،اجرا و آزمایشگاه اجرایی گردد.
 
🔸مهندس سلیمانی  خزانه دار سازمان افزود: اجرایی شدن پیشنهادات ریاست سازمان گام بزرگی در جهت جلوگیری از تخلفات سازمانی و پیش برد ساخت و ساز در اندازه و تراکم تعریف شده ی قانونی  خواهد بودو  به اجرایی شدن هر چه سریعتر پیشنهادات مذکور تاکید نموده اند.

🔸در ادامه ی جلسه دکتر صالحی عضو هیئت مدیره سازمان عنوان کرد:از شروع سال ۱۴۰۲ تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از نقشه های دوم و همینطور نظارت بر عملکرد ناظرین ساختمانی با شدت عمل بیشتر  و در چهارچوب قانون دنبال می‌شود.   
🔸در ادامه جلسه معاونین محترم و شهرداران مناطق مشکلات پیش رو و موجود رو تشریح نمودند که مقرر گردید جلسات بصورت ماهانه و ادامه دار به جهت رفع موانع و مشکلات شهری و با حضور سایر دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار گردد.

 

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام