امروز یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403

آیین بزرگداشت روز مهندس برگزار شد

تاریخ ارسال : 1402/12/05 09:44 نویسنده : مدیریت

آیین بزرگداشت روز مهندس برگزار شد:

:به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام جشن بزرگداشت روز مهندس با حضور جامعه بزرگ مهندسین ساختمان، استاندار محترم، معاون محترم عمرانی استاندار، مدیرکل محترم اداره راه و شهرسازی استان و سایر مسئولان اجرایی در حوزه ساخت، روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ در سالن شهدای قلاویزان شهر ایلام برگزار شد:در ابتدای مراسم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام جناب آقای مهندس رسول مرادبیگی ضمن خوشامدگویی، زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را تبریک گفت.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام افزود:تاریخ این مرز پرگهر همواره مزین به نام آورانی بوده است که در هر عرصه و زمینه ای که عزم ورود کرده اند آنقدر درخشیده اند و سرآمد شده اند که نامشان را تاریخ با افتخار ثبت و ضبط کرده است. نام آورانی که با ورود شریعت مقدس اسلام به این سرزمین بالنده تر و پویاتر شدند و با اضافه کردن کیمیایی به نام (اخلاق) به علم مرزهای دانش و منطق و فلسفه و مهندسی را فراتر بردند.

همچنین افزود: امروز آینده ایران اسلامی با وجود مهندسین پرتوان و متعهد صنعت ساختمان که از بخش های مولد، حساس و مهم کشور است روشن است.
صنعتی که نقش غیرقابل انکاری هم در توسعه و آبادانی کشور دارد و هم سهم قابل توجهی از بار سنگین اشتغال زایی کشور را به دوش دارد.
در باب جایگاه مهندسی باید بگویم همان عشق است که مهندس را از درون آباد میکند  و آنگاه او را به آبادیه زمین میگمارد و چنین است که آبادیه دل را به آبادیه گل میبرد.

:در ادامه مهندس فرشاد دوستی مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان ایلام ضمن تبریک روز مهندس و بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی گفت:
اينجانب اين روز را خدمت تمامي مهندسان فرهيخته، تبريك و تهنيت عرض مي‌نمايم و توفيق روزافزون اين قشر فعال، پويا و افتخارآفرين را در مسير تحقق اهداف متعالي ايران اسلامي از درگاه ايزد منان خواستارم.

جناب آقای دکتر بهرام نیا، استاندار محترم و جهادی ایلام که از مهندسین با دانش عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هم می باشند، ضمن گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه، گفت: روز مهندس که روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی است را به همه‌ی مهندسان و خانواده‌های محترم آنان تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: انسان و فضایی که او را در بر‌گرفته است با هم در ارتباط هستند و هر فضا در آرمان و  اهداف هر شخص موثر است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: انسان علاوه بر غذا و آب و دیگر نیازمندی‌ها، نیازمند مسکن است و کسانی که در حوزه‌ی طراحی ساختمان کار می‌کنند با هنرنمایی و ظرافت خاصی کار طراحی  ساختمان‌ها را انجام می‌دهند.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: شهرسازان ابتدا باید زمینه را برای طراحان و معماران فراهم کنند و با استفاده از نور و فضا و آن‌چه که موجب نشاط و شادابی ساکنان می‌شود فضا را برای طراحان ایجاد کنند تا این زنجیره هم‌دیگر را تکمیل کنند که ساختمان را برای خانواده فراهم کنند

:در ادامه جشن با حضور استاندار و اعضای محترم هیأت مدیره از پیشکسوتان عرصه مهندسی تحلیلی به عمل آمد.

:در پایان با بخش های مفرح جشن شامل؛ اجرای گروه آیینی سنتی سیروان، اجرای هنرمندانه ی استاد حسین صفامنش و اجرای استنداپ کمدی گروه‌هوش برتر  جشن روز مهندس به کار خود پایان داد.

     

:
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام