امروز یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403

جلسه کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی استان ایلام مورخ 1402/12/26

تاریخ ارسال : 1402/12/27 11:12 نویسنده : مدیریت

معاون استاندار ایلام:
✔️واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری باید در  بازه زمانی مشخص نسبت به اخذ مجوزهای لازم استاندارد اقدام کنند.

✍️به گزارش روابط‌عمومی سازمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، سعید هژبری روز شنبه ۲۶ اسفندماه در جلسه کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی استان ایلام اظهار کرد: صنایع و واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی که محصولات تولیدی‌شان استاندارد ندارد باید ظرف دو ماه آینده ساماندهی و روند استانداردسازی آنان آغاز شود.

🔹وی، خواستار تشویق صنایع تولیدی دارای استاندارد شد و تصریح کرد: فهرست مصالح استاندارد، آدرس واحد تولیدی و قیمت کالا توسط سازمان استاندارد و نظام مهندسی در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا از این طریق کالاهای استاندارد معرفی شوند.

🔹معاون استاندار ایلام، ارائه بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی مشمول استاندارد را ضروری دانست و تاکید کرد: سیاست دولت، احیاء واحدهای تولیدی غیرفعال است و بر این مبنا باید به واحدهای غیراستاندارد کمک کرد تا استانداردهای لازم را اخذ کنند.

🔹هژبری با بیان اینکه بخش دولتی تحت هیچ شرایطی اجازه خرید کالاهای غیر استاندارد را ندارد، بیان کرد: در پروژه‌های جدید، باید ضمن نظارت دقیق، مصالح استاندارد مورد استفاده قرار گیرند و باید به سمتی حرکت کرد که در آینده هیچ مصالح غیراستانداردی در ساخت و سازها استفاده نشود.

🔹هژبری با بیان اینکه منافع استاندار‌سازی برای عامه مردم می‌باشد، عنوان کرد: در این زمینه سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر می‌توانند نقش حائز اهمیتی در راستای استاندارد‌سازی مصالح ساختمانی داشته باشند به‌طوری‌که در اجرای پروژه‌ها با جلوگیری و منع به‌کارگیری مصالح ساختمانی غیر استاندارد مانع عرضه و فروش این مصالح در سطح استان شوند که در نهایت واحدهای تولیدی را به سمت رفع نقص، دریافت نشان استاندارد و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی سوق خواهد داد.

🔹وی از مسئولان ذیربط خواست تا برای تمام ساختمان‌ها پیوست مصالح استاندارد تهیه و یکی از آیتم های نظارت استفاده از مصالح استاندارد باشد.

🔹 وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در این زمینه موظف به نظارت است و چنانچه تخلفی رخ دهد، ناظر باید دستور توقف پروژه و اعمال قانون را صادر نماید.

🔹معاون استاندار ایلام افزود: شهرداری ها با تقویت پلیس ساختمان، پس از دریافت گزارش نظام مهندسی و راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ساختمان‌های غیر‌استاندارد را توقیف و تا زمان رفع نقص و استفاده از مصالح استاندارد، اجازه ادامه ساخت پروژه را ندهند.

🔹وی، با اعلام اینکه عملکرد شهرداری‌ها در این زمینه به صورت ماهیانه توسط نظام مهندسی و راه و شهرسازی گزارش و بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در صورت عدم اقدام لازم، به عنوان ترک‌فعل به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

برچسب ها :